GİYİM ve aksesuvar alanında yer alan e-ticaret sitesi Markafoni kapanıyor. 9 yıl önce yerli girişimciler tarafından kurulan daha sonra Afrikalı Naspers tarafından tamamı satın alınan şirket, 30 Haziran itibariyle operasyonlarına son vereceğini duyurdu. Markafoni’nin kapanması, e-ticaret sektöründeki trendlerin değiştiğini bir kez daha kanıtladı. Davetiye ile üye olunabilen özel alışveriş (private shopping) modeliyle hizmet vermeye başlayan Markafoni, özellikle indirim ve fırsatlarıyla öne çıkıyordu. Söz konusu indirimler için ise ziyaretçilere daha az çeşit ve ürün adedi sunuluyordu. Bu da Türkiye’deki e-ticaret müşterilerine ilk başlarda cazip gelse de sonraki dönemlerde ürün çeşidinin öne çıktığı modeller göz doldurmaya başladı. Başka bir deyişle tüketiciler, yapılan indirimleri veya fırsatları değil, daha fazla ürün yelpazesi sunan e-ticaret sitelerine yönlendi. Bu da tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de özel alışveriş sitesi konseptinin sona ermesinin sebebi oldu.

Markafoni’den önce özel alışveriş konseptinde yer alan birçok e-ticaret sitesi kapandı. Markafoni’nin en büyük rakibi olan ‘Limango’ bu örneklerin başında geliyor. Almanya’nın en büyük e-ticaret şirketlerinden OTTO Group, 2009 yılında Limango’yu açtı. 2013 yılını 6 milyondan fazla üyeyle kapatan Limango, 2015 Mart’ta veda etti. Özel alışveriş alanında yer alan diğer bir e-ticaret şirketi ise VIPDukkan.com’du. Aldığı yatırımlarla 2011 yılında hızlı bir giriş yapan şirket, 2013 Temmuz’da kapandı.