Ülkemiz, sahip olduğu uygun iklimsel özellikler, üstün peyzaj değerleri, kırsal ögelerin ağırlık kazandığı geleneksel yaşam biçimi ve dağcılık/tırmanışlar, atlı doğa gezisi, trekking, yamaç paraşütü, flora/fauna incelemesi, jeep safari vb.doğa sporlarına uygun alanlar ile yayla turizmine son derece elverişlidir.
Ülkemizde yayla odaklı turizm gelişimi yerine, yaylaların; diğer turizm çeşitlerini destekleyici unsur olarak değerlendirildiği, kalış süresinin uzatılması hedefiyle, Yayla Turizmi Gelişme/Eylem Bölgelerinin belirlendiği, planlama stratejisi Bakanlığımızca benimsenmektedir.
YAYLA TURİZM MERKEZLERİNİN SEÇİMİNDEKİ GENEL KRİTERLER
Doğal değerlere yönelik potansiyelin zengin olması,
Sivil mimari karakterinin olması,
Kent merkezine ulaşımın kolay sağlanır olması,
Yöre halkının sosyal yapısının turizme yakın olması,
Aktivitenin ekonomik olarak sürdürülebilmesi,
Diğer turizm çeşitleri ile entegrasyonunun sağlanabilir olmasıdır.
HEDEFLER
Kırsal kesimde yaşayanların da turizm gelirlerinden pay almasının sağlanması,
Turizm yatırımcısı için ekonomik açıdan uygun ve cazip yayla turizm merkezlerinin oluşturulması,
Yayla turizminin sürdürülebilirliği için ürün çeşitliliğinin sağlanması,
Yayla turizmine yönlendirilecek turist profilinin belirlenmesi.
Ülkemizde yayla odaklı turizm gelişimi yerine, yaylaların; diğer turizm çeşitlerini destekleyici unsur olarak değerlendirildiği, kalış süresinin uzatılması hedefiyle, Yayla Turizmi Gelişme/Eylem Bölgelerinin belirlendiği, planlama stratejisi Bakanlığımızca benimsenmektedir.
YAYLA TURİZM MERKEZLERİNİN SEÇİMİNDEKİ GENEL KRİTERLER
Doğal değerlere yönelik potansiyelin zengin olması,
Sivil mimari karakterinin olması,
Kent merkezine ulaşımın kolay sağlanır olması,
Yöre halkının sosyal yapısının turizme yakın olması,
Aktivitenin ekonomik olarak sürdürülebilmesi,
Diğer turizm çeşitleri ile entegrasyonunun sağlanabilir olmasıdır.
HEDEFLER
Kırsal kesimde yaşayanların da turizm gelirlerinden pay almasının sağlanması,
Turizm yatırımcısı için ekonomik açıdan uygun ve cazip yayla turizm merkezlerinin oluşturulması,
Yayla turizminin sürdürülebilirliği için ürün çeşitliliğinin sağlanması,
Yayla turizmine yönlendirilecek turist profilinin belirlenmesi.