Soru Detayı
Abdullah b. Abbas´tan şöyle bir rivayette bulunmuştuk: “Cennetliklerden bir cemaat, -dünyadakilerin yaptıkları gibi- şaraplarının çevresinde toplanırlar. O esnada üzerlerinden bir bulut geçer. Diledikleri her şey, o buluttan üzerlerine yağdırılır. Hatta onlardan biri: “Bize, göğüsleri tomurcuklanmış yaşıt kızlar yağdır” der ve bulut, onlara, göğüsleri tomurcuklanmış yaşıt kızlar yağdırır.” (İbni Kesir Tefsiri)
Cevap
Değerli kardeşimiz,
- Evet bu hadis rivayeti İbn Kesir tefsirinde geçmektedir. (bk. İbn Kesir, 4/568, Nahl,16/30. ayetin tefsiri)
İbn Kesir bu rivayetin senedini belirtmemiştir. “Hadiste gelmiş ki” ifadesiyle yetinmiştir. Bu durum rivayetin zayıf olduğuna bir emare olabilir.
- Bu hadisi -benzer ifadelerle- Ebu Nuaym (Tarihu Isfahan, 1/236 ) belli bir senetle rivayet etmiştir.
Ancak senet zincirinde de bir meçhul, bir de yalancılıkla itham edilen bir ravi vardır.
Ayrıca hadisin metninde bir rekaket (nebevi ifadelere uymayan bir tarz) vardır ve bu bilgi Ebu Umame’den başka hiç bir sahabiden nakledilmemiştir.
Bu sebeple bu hadis rivayetinin sahih olmadığı bildirilmiştir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
Abdullah b. Abbas´tan şöyle bir rivayette bulunmuştuk: “Cennetliklerden bir cemaat, -dünyadakilerin yaptıkları gibi- şaraplarının çevresinde toplanırlar. O esnada üzerlerinden bir bulut geçer. Diledikleri her şey, o buluttan üzerlerine yağdırılır. Hatta onlardan biri: “Bize, göğüsleri tomurcuklanmış yaşıt kızlar yağdır” der ve bulut, onlara, göğüsleri tomurcuklanmış yaşıt kızlar yağdırır.” (İbni Kesir Tefsiri)
Cevap
Değerli kardeşimiz,
- Evet bu hadis rivayeti İbn Kesir tefsirinde geçmektedir. (bk. İbn Kesir, 4/568, Nahl,16/30. ayetin tefsiri)
İbn Kesir bu rivayetin senedini belirtmemiştir. “Hadiste gelmiş ki” ifadesiyle yetinmiştir. Bu durum rivayetin zayıf olduğuna bir emare olabilir.
- Bu hadisi -benzer ifadelerle- Ebu Nuaym (Tarihu Isfahan, 1/236 ) belli bir senetle rivayet etmiştir.
Ancak senet zincirinde de bir meçhul, bir de yalancılıkla itham edilen bir ravi vardır.
Ayrıca hadisin metninde bir rekaket (nebevi ifadelere uymayan bir tarz) vardır ve bu bilgi Ebu Umame’den başka hiç bir sahabiden nakledilmemiştir.
Bu sebeple bu hadis rivayetinin sahih olmadığı bildirilmiştir.
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet